Australia - The city of Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Australia - The city of Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Australia - The city of Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Januari 2014 | Australië, Melbourne

G'day mates!

Na een reis van maar liefst 38 uur ben ik dan eindelijk in Melbourne! Daar zit ik dan, aan de andere kant van de wereld! Het is hier 44 graden! Zo'n 40 graden meer als in Nederland. Erg wennen dus!

Nadat Priscilla, Bianca en Nadine (mijn Australische nichten) mij van het vliegveld hadden gehaald, was het tijd voor mijn eerste Australische biertje. Cider strawberry! I loved it! Till I paid the bill! $12,50 please, uhm.. how much? Dat worden dus geen Ciders meer voor mij!

Eenmaal aangekomen bij ons appartement, midden in het centrum, besef ik pas echt dat ik in één van de mooiste steden ter wereld ben. Mijn eerste indruk was in 1 woord GEWELDIG! Ik heb lang nog niet alles gezien maar ik ben nu al verliefd op Melbourne! En dan heb ik het nog niet eens over de mannen hier. Mijn mond viel spontaan open toen ik richting de hoofdstraat liep! Strak blauwe lucht, palmbomen, winkels, restaurantjes en niet te vergeten, een sushibar op iedere hoek van de straat! Wat wil je nou nog meer?

Het was tijd om een kijkje te gaan nemen bij de Irish pub P.J. O'Brien's waar Danique werkt en het restaurant Bearbrass waar Pris werkt. Beiden met uitzicht over de skyline van Melbourne. Geweldig toch? De sfeer is hier onbeschrijfelijk! Heb al veel leuke mensen leren kennen, waar we regelmatig mee gaan stappen. Het is alleen wel even wennen om ineens heel de dag in het Engels te praten. Soms floep ik er echt één of andere mix uit die alleen wij begrijpen. Zinnen zoals 'Can I do you' of 'Where going to the oost coast' of 'They did a airballoon' zijn hier enkele voorbeelden van. Je kan begrijpen dat we dus met regelmaat krom liggen van het lachen. Ach.. met de dag wordt het steeds beter. Begin nu al in het Engels te denken.

Melbourne is een stad waar heel veel te zien is, dus ik ben hier nog lang niet uitgekeken. We gaan er nu weer op uit, sooo see you later!

  • 22 Januari 2014 - 10:58

    Kim:

    Super leuk lieffie !!!
    Ben blij dat je het naar je zin hebt.. en dat je verliefd bent op Melbourne en niet op de inwoners ervan ;-)
    Maar zoals besproken even een kruisje voor de namen in het boekje heh hihi

    have fun lieffie..

    Dikke kusss.. love you

  • 22 Januari 2014 - 10:59

    Dunnie:

    Lieve lauwie leuk geschreven! Paar weken geleden las ik de verslagen van die meiden en nu ben jij daar gewoon!
    Keep on writing love xxx

  • 22 Januari 2014 - 11:11

    Jacqueline:

    Hey lieverd!!! super leuk weer om te lezen,
    je hebt het erg leuk dus! Ik had ook niet anders verwacht hoor!
    en dat engels komt wel goed! Geniet van al je mooie momenten.
    Heel veel liefs mams xxxxx

  • 22 Januari 2014 - 11:30

    Liss:

    Super leuk om te lezen Lau!! Kan niet wachten op meer!! Mis je nu al! Geniet er maar lekker van! X

  • 22 Januari 2014 - 12:42

    Frans H:

    Hahaha, mafkees. Leuk om te lezen,hoor !. mag van mij nog veel meer . Groetjes, xxx

  • 22 Januari 2014 - 13:19

    Jo:

    Hey liefde!
    superleuk om te lezen joh!:-D
    Miss ya mate hihihi
    veel plezier en love you :-) xxxxx

  • 22 Januari 2014 - 14:05

    Anneke:

    Geweldig lau dat je zo geniet, ja zo blijven wij op de hoogte bedankt he lievie groetes van oma en Opa dikke kus xxx

  • 22 Januari 2014 - 15:34

    Nellie:

    Oh Laura, wat leuk om dit verslag te lezen. Ik geniet van je mooie foto's.
    Wat heerlijk voor jou (jullie) om dit fantastische avontuur mee te maken.
    En wj kunnen dan lekker meegenieten en verder dromen hahaha. Veel plezier schat en de familie allemaal de groeten. xxxxxxxxxxxxx

  • 22 Januari 2014 - 16:08

    Corina:

    Wat geweldig om te lezen.de reis was lang maar daar ben je snel over heen als je al die lieve mensen en vrienden om je heen hebt.
    Geniet ervan dan genieten wij van jou, de foto's en je verslagen die we nog gaan volgen.
    Hier gaat alles zijn gangetje ,wij letten op elkaar

  • 23 Januari 2014 - 16:51

    José:

    Geweldig Lau! Lekker genieten van je avontuur!!!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 12552

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: