Australia - I LOVE SYDNEY! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Australia - I LOVE SYDNEY! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Australia - I LOVE SYDNEY!

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Maart 2014 | Australië, Sydney

Sydney, de grootste stad van Australië. De stad waarbij ik denk aan een prachtige skyline, hoge gebouwen en populaire stranden. Door alle verhalen waren mijn verwachtingen groot. Maar wat heeft Sydney mijn verwachtingen kunnen overtreffen zeg! Eenmaal aangekomen bij Circular Quay zag ik meteen het Opera house en de Harbour Bridge. De punten die kenmerkend zijn voor Sydney. Met een big smile op m'n gezicht kochten we een kaartje voor de ferry naar Manly, een buitenwijk van Sydney. Hier start voor veel Nederlandse backpackers hun reis avontuur. Zo is die van Pris en Daan ook hier begonnen. Backpacktassen in een winkelwagen van de Aldi en op naar hostel Bunkhouse. De gouden oplossing dacht ik zo! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch? Bunkhouse is the place to be wat hostels betreft. Een ruime slaapkamer, huiskamer, keuken, tuin en een hoop gezellige mensen. Wat heb je nog meer nodig? We hadden nog niet ingecheckt of onze slaapkamer stond al vol met backpackers om de verjaardag van Danique in te luiden.

De volgende ochtend hebben we onze jarige jet gewekt met een heerlijk ontbijt. Om haar even flink in het zonnetje te zetten namen we haar mee naar een massage salon waar ze een heerlijke lichaamsmassage kreeg. Maar dat was niet alles. We hebben haar ook nog verrast met een jurkje die ze heel graag wilde hebben! S'middags zijn we naar Manly beach gegaan om nog even lekker van het zonnetje te genieten! Het is Danique haar verjaardag vandaag dus dat betekend, geen boterham met Nutella, maar lekker uiteten bij het New Brighton hotel! Ik heb gekozen voor Barramundi. Echt de lekkerste vis die ik tot nu toe op heb. Het werd alweer donker en het was tijd om ons klaar te gaan maken voor een onvergetelijke avond! Na wat drankspelletjes in het hostel gingen we met z'n allen naar de Sharkbar. De avond liep anders dan verwacht. We kwamen helaas niet binnen want onze jarige jet was ietsiepietsie te teut! Gelukkig kon dat de pret niet bedrukken want we hebben het feestje gewoon voortgezet in het hostel! Je kan wel zeggen dat het een onvergetelijke avond was want de volgende ochtend werden we allemaal wakker met een flinke kater.
Ondanks onze kater zijn we naar Bondi beach gegaan. Eén van de bekendste stranden van Sydney. Echt gaaf om het strand en de filmopnames in het echt te zien. Normaal gesproken zie ik dit strand op tv, bij Bondi Rescue.

De volgende dag hebben we Danique haar familie bezocht. Wat was dat bijzonder! Ik voelde me gelijk thuis. Ze namen ons mee naar de Italiaan waar Danique een gigantische doos met cadeaus vanuit Nederland kreeg. De tranen rolden over haar wangen van blijdschap. Heerlijk om haar zo gelukkig te zien. Na een gezellige avond was het bedtijd voor Danique haar kleine nichtjes, Mirabai en Anjali. Dat betekend omkleden en naar The Steyn met z'n allen. Een gezellige bar aan de boulevard van Manly beach. Na wat drankjes besloten we weer richting het hostel te gaan. Dit keer niet lopend maar zwemmend. Iedereen trok spontaan zijn kleren uit en rende de zee in voor een frisse duik! Wat er op dat moment door me hoofd ging? 'Hmm ga ik dit doen? Hier zwemmen haaien lau'. Ik ben dus tot m'n knietjes de zee in gegaan! Dat we een leuke avond hebben gehad is wel duidelijk. Dat konden we wel terug zien aan de hilarische foto's die we de volgende dag bekeken.

Hangover part 2 was een feit. Maar s'avonds het vrouwtje is s'ochtends het vrouwtje. Dus daar gingen de brokopondo babes weer. Ach een dagje shoppen in het centrum van Sydney doet je kater snel vergeten! Ook hier kwamen we de Irish pub PJ's tegen. De pub waar Danique heeft gewerkt in Melbourne! Daar kunnen we dan natuurlijk niet zomaar voorbij lopen zonder even lekker te lunchen. Eenmaal terug in het hostel werden de nodige drankspelletjes weer gespeeld. Ook deze avond waren wij in voor een feestje in de Sharkbar. Hopen dat we dit keer wel binnenkomen. Dat is altijd maar de vraag. De controles hier in Australië zijn namelijk onwijs streng. Je wordt hier ondervraagd en soms zelfs gecheckt door drugshonden. Ook worden mensen die aangeschoten/dronken zijn, er per direct uit gezet. Maar gelukkig geen probleem, wij kwamen binnen en hebben een topavond gehad!

Het Mardi Grass Festival stond voor de deur. Een festival in het bekende Hyde park, vergelijkbaar met de gayparade in Nederland. Man man man, ik heb me ogen uitgekeken. Wat heb je toch maffe mensen en idiote pakjes. Geef mij een stoel en ik ben heel de dag zoet.

Na al dat feesten was het tijd voor wat sightseeing. Ik besloot een dag mee te gaan met de nieuwe groep van de reisorganisatie Australian backpackers. Zij hadden een vol programma voor ons in petto. Als eerst kwamen we aan bij het wildlifepark 'Featherdale'. Hier kon je slangen vasthouden, koala's en kangoeroes aaien en roofvogels voeren. Daarna bezochten we de Blue Mountains. Naja Blue Mountains, zeg maar gerust Grey Mountains. Het was onwijs mistig dus heb er helaas weinig van kunnen zien. Wel heb ik een beter beeld gekregen over hoe de aboriginals hier hebben geleefd. Erg indrukwekkend! Na een wandeling door de Blue Mountains stond er een Australische bbq lunch op ons te wachten. Die lieve schattige kangoeroes die ik deze morgen heb gezien, leerde ik nu anders kennen. Als een stukje vlees. Eerlijk gezegd is het niet echt mijn smaak. Het laatste wat op de planning stond voor vandaag was een wandeling naar de Three Sisters. Oftewel de 3 zusjes die in steen zijn veranderd volgens de verhalen van de aboriginals. Na ongeveer een wandeling van 2,5 uur, waarbij we 3000 treden naar beneden en 3000 treden omhoog zijn gelopen, waren we wel toe aan een goed diner bij restaurant Fish Stack. Een stuk verderop hoorde we raggea muziek. Er was blijkbaar een reggae feest aan de gang. Wij als reggae fans kunnen dat natuurlijk niet overslaan! Onze voetjes waren moe maar voor een dansje zijn we altijd in!

Deze week in Sydney stond dus in het teken van feesten, feesten en nog eens feesten. Om die reden ga ik zeker nog eens terug om meer van Sydney te zien! Maar nu is het tijd om Nieuw Zeeland te verkennen!

  • 08 Maart 2014 - 09:34

    Mamsie:

    Hey lieverd, weer leuk om te lezen!! Wat hebben jullie het super zeg!

    Dat wil toch iedereen!!! Ik hoef niet te zeggen genieten wat dat doen jullie volop. Veel liefs van mij en maxie xxxxx

  • 08 Maart 2014 - 10:07

    Anneke:

    Hoi lieverds, nou in een keer gelezen samen met opa in een woord prachtig!!het was net of wij erbij waren haha maar niet bij die hoge trappen dan he haha, Wat een belefenis lieverd wij zijn zo trots op jou ik vertel het tegen iedereen die het maar horen wil Het is zaterdag ochtend lekker de krant gelezen en koffie gedronken. met max gaat het zo goed wat een lekkere vent is dat toch, en hij is zo mooi, en.. eigenwijs ook hoor!!! maar een lieverd met zijn kuren de zon schijnt hier heerlijk dalijk boodschappen doen nou lieverd ik hou heel veel van jou maar dat wist je al he groetjes van je Oma en Opa doei dikke kus xxxxxxx

  • 08 Maart 2014 - 15:06

    Nellie Van Der Starre-de Waal:

    Hallo Laura en friends,
    Wat leuk om steeds jou verslag te lezen. Wat maken jullie toch ontzettend veel mee! Dat zijn allemaal herinneringen en levenslessen, waar je je hele leven aan teug kan blijven denken. Gaaf hoor! Nog heel veel plezier voor jou en je vriendinnen en ik ben reuze trots op je! Dikke kus van mij en Wim. xx

  • 10 Maart 2014 - 20:27

    Corina:

    Feesten,genieten,drankje hier,drankje daar geweldig weer om te lezen en om die gave foto te bekijken en gewoon een

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 12545

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: