Australia - Lovely Melbs! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Australia - Lovely Melbs! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Australia - Lovely Melbs!

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hi there!

Inmiddels ben ik alweer drie weken in Melbourne. De tijd vliegt echt voorbij! Heb al zo veel gezien en gedaan. Tijd om jullie maar is even te updaten!

G’day love, how r ya doin’? Waren de eerste woorden die ik hoorde toen ik wakker werd. Ik keek uit het raam, de zon scheen en ik hoorde de vogels fluiten. Het was tijd voor wat sightseeing. Melbourne heeft zo veel te bieden! Wil je een dagje naar het strand, relaxen aan de rivier, chillen in het park of shoppen? Het kan hier allemaal. Over shoppen gesproken, het is hier echt een paradijs voor de vrouwen. Je kan hier echt geweldige kleding kopen! ‘Shop till you drop’ zou je zeggen, maar dat wordt een beetje lastig met een backpack op je rug. Na wat kilometers te hebben gelopen zijn we een hapje gaan eten bij Ludlow, een restaurant aan de rivier met uitzicht op de skyline van Melbourne. We hebben heerlijk gegeten en de dag uiteindelijk afgesloten met een Cider. Dit keer een Koppaberg strawberry & lime! Already my favorite!

De volgende dag stond de Queen Victoria Market op de planning. Een gigantische grote markt waar echt van alles te koop is. Pris en ik struinde de markt over als twee ‘ervaren’ backpackers, zoekend naar het goedkoopste. Dat hoort tenslotte bij het backpackersleventje. 'S avonds is deze markt totaal anders. Overal eettentjes en straatartiesten. Beetje vergelijkbaar met de Swan Market in Rotterdam, maar dan nog veeeeel groter en gezelliger. Over de straatartiesten gesproken, die zijn echt belachelijk goed! Het duurt dan ook niet lang of je staat tussen de menigte te zingen en te dansen. De sfeer is echt onwijs gezellig!

De volgende dag hebben we de bekende graffiti walls bezocht. Wat is dat gaaf om te zien! Ook hier was op iedere hoek van de straat een sushi tent te vinden. Na zo’n 1000 sushi tentjes voorbij te zijn gelopen, kon ik de sushi niet meer weerstaan en liep het water in mijn mond. We hebben wat sushi besteld en zijn lekker aan de rivier gaan zitten. Wat ben ik toch een gelukkig mens op zo’n moment!

Danique was een dagje vrij en wist me goed in te burgeren door me mee te nemen naar een (volgens haar) nogal gaaf skydeck in Melbourne. Eenmaal daar aangekomen, stap ik een appartement binnen van Danique haar zeer aantrekkelijke collega’s. Een appartement met een geweldig uitzicht over Melbourne. Tsja daar werd ik even stil van. Werd nogal overvallen door die halfnaakte mannen die spontaan een serenade begonnen te spelen voor ons. Wat Malibu blikjes verder, besloten we om met zijn allen naar de tennis (Australian Open) te gaan en over het hek te klimmen. Helaas zonder succes. Om over onze teleurstelling heen te komen, gingen we eten bij Hardware Lane. Eén van de knusse gezellige straatjes met live muziek en onwijs lekker eten. Het was warm en de wijntjes sloegen in als een bom. Goede timing om met zijn allen naar de Industry bar te gaan.

De dagen die erna volgden waren zoals verwacht erg gezellig. We hebben onder andere de Botenical gardens, de dierentuin en diverse stranden bezocht. Mijn eerste dag alleen op het strand was nogal bijzonder. Ik keek wat rond en zag naast mij een stel seks hebben. Ja precies, gewoon midden op het strand, terwijl hun kinderen naast hen zandkasteeltjes aan het bouwen waren. Omstanders schakelden de politie in en al snel werd de man in de boeien geslagen. Hopelijk de eerste maar ook de laatste keer dat ik zoiets gezien heb (dacht ik nog)Maar helaas. De volgende dag was het weer feest. Ik keek wat rond en BAM! een nogal vreemd 'apparaat' in beeld. Ja, mijn buurman was totally naked. ‘Hi mate, how r ya doin’? Hmm nevermind' Het is blijkbaar heel normaal hier! Dat was die dag niet het enige wilde wat we hadden gezien op het strand.. Er waren namelijk ook pinguïns! Hoe leuk is dat?

De volgende dag was het Australia day (vergelijkbaar met koninginnedag in Nederland). Een goed moment om te feesten met de echte ozzies! Na wat Ciders te hebben gedronken met onze ozzie vrienden, zijn Pris, ik en Ron (onze Nederlandse vriend) een gokje gaan wagen om op één of andere manier binnen te kunnen komen op het festival van Avicci. Kaarten waren namelijk onbetaalbaar maar wilden super graag! Onmogelijk dachten wij, maar niet geschoten is altijd mis! Eenmaal daar aangekomen leek het door de beveiliging inderdaad onmogelijk. Maar.. niets is minder waar! We verzonnen een verhaal en probeerde via de gastenlijst naar binnen te sneaken. Ron (onze look a like Avicci) had Avicci zogenaamd gezien in een restaurant in Melbourne en Avicci vond dat Ron zoveel op hem leek dat Avicci had beloofd Ron op de gastenlijst te zetten. Ze konden onze namen niet vinden op de lijst natuurlijk, maar omdat onze Ronnie zo onwijs veel op Avicci lijkt hadden wij hen blijkbaar toch overtuigd met ons verhaal en kregen wij 3 VIP tickets! God wat ben ik blij dat we het uiteindelijk geprobeerd hebben. Ik had dit festival voor geen goud willen missen. Wat een avond!

Omdat ik m’n reiskriebels bijna niet meer onder controle kon houden hadden we een auto gehuurd en zijn we de Great Ocean Road gaan doen. Dit is een lange weg langs de zuidkust van Australië van maar liefst 240 km. Eén van de highlights van Victoria. En terecht als je ziet hoe mooi het is! Ik keek echt mijn ogen uit! Bizarre uitzichtpunten, mooie stranden, geweldige wegen door de jungle en vooral veel wilde dieren. We hebben tijdens deze trip dan ook onze eerste kangoeroes en koala’s in het wild gespot! Echt geweldig om te zien! Op zo’n moment besef ik pas echt dat ik in Australië ben.

Nadat we ‘De twaalf apostelen’ hadden bewonderd zijn we een hostel gaan zoeken. We hadden er een gevonden met uitzicht op de oceaan. Na het inchecken kregen we de sleutel van onze 'villa'. Tot onze verbazing was er niemand aanwezig. We hadden dus een giga groot huis met een woonkamer, een keuken, 5 slaapkamers, 2 badkamers en een terras voor ons alleen. We waren zo enthousiast dat we meteen wat vrienden hadden gebeld om de avond met ons af te sluiten.

De volgende dag zijn we brak maar voldaan terug gereden naar Melbourne. Het ritje met onze huurauto was een spannend avontuur. Het stuur zit namelijk rechts, je schakelt met links en je rijdt aan de andere kant van de weg. Gelukkig raakten we er al snel aan gewend en ging het ons goed af.

De wekker ging en het was tijd om ons appartement en Melbourne te gaan verlaten. Best vreemd want Pris en Daan zaten hier inmiddels alweer 4 maanden en voelen zich hier helemaal thuis. Om de tijd in Melbourne goed af te sluiten zijn de nodige afscheidsfeestjes geregeld voor die meiden. Zo hadden ze voor Priscilla een Barbie (barbeque) in het park geregeld en voor Danique een icebucketdouche. Naar mijn mening een iets minder leuk afscheid, 4 emmers met ijswater, maar goed… de vele drankjes die ze heeft gekregen en de sfeer met haar gezellige collega’s maakte haar afscheid compleet.

Om ook mijn tijd in Melbourne goed af te sluiten hebben we mijn familie bezocht! Hoe bijzonder is het om je familie in Australië na al die jaren in reallife te ontmoeten? We werden met open armen ontvangen. Ze hadden heerlijk voor ons gekookt en er stond een enorm kingsize bed voor ons klaar. We voelden ons echt thuis. De volgende dag werden we gewekt met een heerlijk ontbijt en stond de auto klaar om ons naar het wildlife park te brengen. Hier konden we kangoeroes knuffelen en eten geven! Ik heb zelfs nog wat lachwekkende selfies kunnen maken! Vervolgens hebben we de dag afgesloten in een chocolaterie! Ik kan je één ding zeggen, blijer kan je een vrouw niet maken! We love chocolate! Helaas was het tijd om dit chocoladeparadijs te verlaten en mijn familie gedag te zeggen. En dat valt niet mee. Je weet namelijk nooit wanneer je ze weer gaat zien. Ik hoop snel.

Over een uur vliegen we voor twee weken naar Tasmanië! Daar staat een auto op ons te wachten met een tent op het dak. Ja je leest het goed! Vanaf dat moment gaat het echte backpackersleven beginnen. Wat Tasmanië ons te bieden heeft is nog een grote verrassing. Maar één ding is zeker, we gaan een geweldige tijd tegemoet!

  • 09 Februari 2014 - 09:33

    Tamarah:

    Hi lieverd, wat een super verhaal!! Super leuk om te lezen wat je daar allemaal gedaan hebt! Gelukkig heb je het daar naar je zin!! Mis je wel hoor! Geniet ervan!! Dikke kus, love you♡

  • 09 Februari 2014 - 09:35

    Jose:

    Geweldig weer Lau! Wat een avontuur! X

  • 09 Februari 2014 - 11:09

    Paps:

    Gaaf en ook een heerlijk verhaal om te lezen,Lauwie. Veel plezier daar en uitkijken voor de tasmaanse duivel, die ziet er leuk uit maar voor dat je het weet vreet ie je op !.

  • 09 Februari 2014 - 11:32

    Jacqueliene:

    Wat een super leuk reisverslag weer wijffie!! Dat is voor ons zo leuk om te lezen...
    maar wat heb je al in zo.n korte tijd veel gedaan zeg! Genieten doen jullie dus zeker.
    Blijven schrijven hoor!! Wat jullie nu gaan doen is wel even wat anders.. Ben benieuwd hoor!
    Dat horen we wel weer. Heel veel plezier en kijk uit lieverd. Dikke kus aan Daan enPrissie xxxx

  • 09 Februari 2014 - 12:37

    Corina :

    O.M.G. Wat een waanzinnig leuk verhaal, wat maak jij allemaal mee zeg....super om te lezen.het is volgens mij gewoon zonde om te gaan slapen haha,wat je nu ook weer gaat meemaken lijk me zo gaaf,meis geniet eraf,uitkijken en maak foto's,lieverd I LoveYou.xx G'day mate☺️

  • 09 Februari 2014 - 19:12

    Anja Schouten:

    Zo leuk om te lezen! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt

  • 09 Februari 2014 - 20:09

    Anneke :

    Wat ben ik trots op jullie zo,n prachtig verhaal dit is genieten van de bovenste plank he en zo fijn dat wij dit ook kunnen volgen geniet maar !!!hier is het regen en nog eens regen, ja oke binnen is het natuurlijk wel gezellig! maar zo als jullie!!!!Maar uitkijken he doei lieverds!!!love you alle 3 dikke kus xxx

  • 11 Februari 2014 - 17:45

    Tante Diana:

    Hallo Laura ik heb je verhaal gelezen /Maar wat een prachtige Reis en je verhalenheerlijk wat leuk dat we dat ook kunnen lezen.Meid geniet er maar van dat maak je maar een keer in je leven mee.ik ga de 21 ste van Februari naar oma toe en dan zal er veel over je gepraat worden.veel plezier kusjes

  • 18 Februari 2014 - 23:44

    Tante Diana:

    Zo ik heb je verhaal weer gelezen en ik zit te genieten
    Wat fantasties.ja je vader heb wel gelijk met die duivels die zien er leuk uit maar ondertussen vreten ze je handen op uitkijken hoor.laura geniet ervan en nog veel plezier met die meiden kusjes

  • 20 Februari 2014 - 11:25

    Sanne Huisman:

    Wanneer komt het volgende verslag?? Ik wil alles horen van jullie avonturen in Tasmanie :D:D
    Geef een dikke kus aan pris van me

  • 20 Februari 2014 - 14:24

    Marjon:

    Haai laura
    Leuk verhaal en fijn dat je naar je zin heb daarzo...ben haast jaloers haha.
    Lekker genieten nog meid!
    Groetjes marjon x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 12565

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: