Thailand - Last but not least! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Thailand - Last but not least! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Thailand - Last but not least!

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Het is vroeg en we zijn er helemaal klaar voor om naar Thailand te gaan. Helaas ging het niet zo soepel als verwacht, want ik mocht ineens niet door de douane heen op het vliegveld van Kuala Lumpur. Onze vriend van Malaysia Airlines had me per ongelijk een Thaise naam gegeven die wonder boven wonder niet matchte met m'n paspoort. Ik mag dan heel moe zijn, maar op mijn ogen na lijk ik toch echt niet op iemand van Thaise afkomst. Na onze gebrekkig engelse uitleg, wat beter wordt verstaan dan normaal engels, hebben we het eindelijk voor mekaar gekregen een juist ticket te krijgen en het vliegtuig in te stappen.

We kwamen aan in het land van de massages, ladyboys, happy endings, buckets, strandfeestjes, vuurshows en wilde nachten. En niet te vergeten de tuktuks, jungle, olifanten, tijgers en andere gave wilde dieren.

Eenmaal onderweg naar het hotel worden we steeds enthousiaster. We komen aan en zien daar meteen een bekend gezicht. Kim stond ons op te wachten! Na een korte rondleiding en ook Maaike te hebben ontmoet, besluiten we naar de beruchte Khoa San Road te gaan en daar voetbal te gaan kijken. We liepen naar binnen bij het café met de meeste Nederlanders. Toen Nederland won van Mexico hing het sfeertje er nog beter in en kon de avond niet meer stuk! De vloer daarentegen wel! Daar zakten we met z'n allen doorheen door al het gespring. Ook de buckets vlogen door de lucht heen. Klaas Jan, wat was je toch een held! De pub ging dicht dus de afterparty ging verder op straat. Daar stonden we dan, bij een straat DJ, te swingen tussen de ladyboy's. Een geweldig begin van Thailand dacht ik zo!

De volgende dag stond in het teken van sightseeing. Zo brak als het maar zijn kan stapten we de tuk tuk in en bezochten we de tempels en het MBK center. Onze eerste sushi in Thailand werd een feit! Tsja een sushibar kunnen we gewoon echt niet voorbij lopen! Zeker niet als je hier je eigen vis en vlees kan klaarmaken zoals je het zelf wilt! Super leuk om te doen en lekker!

Kimberly kwam op het idee om de dag erna de bekende fietstour te doen van Ko van Kessel. Danique en ik keken elkaar vragend aan 'Fietsen, wat is dat ook alweer?' Door Kim der enthousiasme wist ze ons te overtuigen en besloten Danique en ik toch maar mee te gaan. Wat we op dat moment nog niet wisten was dat we dan wel om 05:00 uur uit bed moesten. Beloofd is beloofd! We fietsten door de drukke straten van China town, bezochten de local markt, reden langs een school, vaarden door een oud dorpje en bezochten wat tempels. Uiteindelijk bleek het het vroege opstaan zeker waard te zijn geweest. Het was een onwijs gezellige dag en we hebben heel veel gezien.

Vervolgens pakten we de nachtbus naar onze volgende bestemming, Chiang Mai. Na een helse busrit van maar liefst 12 uur kwamen we dan eindelijk aan in ons hostel. We waren versleten. We hadden de hele nacht niet geslapen omdat de airco op standje bevriezen stond en de buschauffeur vertikte het licht uit te doen. Ook plassen was bijna onmogelijk. De toilet (nog viezer dan een dixi) was zo klein dat je maatje 34 moest hebben om er in te passen. Als de bus reed klotste de urine met stront gewoon over de bril. Sorry, ik kan begrijpen dat je het gelijk voor je ziet. Ach ja, we zijn die vieze toiletten inmiddels wel gewend.

Na een heerlijke nachtrust bezochten we het olifantenkamp, Woodies. Hier worden mishandelde olifanten opgevangen en verzorgd. We waren voor een dag hun verzorger. We leerde met de olifanten te communiceren, we konden ze eten geven, wassen, met ze zwemmen en door de jungle wandelen. De olifanten zagen er goed uit, waren super lief en blij. Het was echt een geweldige ervaring!

Om in junglesferen te blijven, besloten we ook naar Tiger Kingdom te gaan. Een andere populaire excursie in Chiang Mai. Hier heb je de mogelijkheid om oog in oog te staan met tijgers. Zowel met de kleinste als met de grootste. Twee jaar geleden besloot ik er niet naar toe te gaan omdat ze volgens velen worden gedrogeerd. Volgens de medewerkers van Tiger Kingdom is dat absoluut niet het geval en zijn ze vanaf baby af aan al opgegroeid met mensen. We besloten het maar eens te bekijken met onze eigen ogen. Toen we daar aankwamen leek er niets aan de hand met de tijgers. Ze waren volop aan het spelen en de verzorgers leken erg lief. De twijfels sloegen toe toen we de grote tijgers zagen. We stonden in een hokje van 3 bij 3 met een gigantische tijger. We waren doodsbang toen de tijger wild werd en hij uit veiligheidsredenen het hokje moest verlaten. De wilde tijger werd ingeruild voor een tijger die amper bewoog. Blijkbaar was deze wel plat gespoten want ik kan me haast niet voorstellen dat we zo dichtbij kunnen komen. Ach de waarheid zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.

Ons portie wildernis hadden we inmiddels wel gehad. Het was hoog tijd om de eilanden te gaan bezoeken! Na een 24 uur durende reis via Bangkok en Surat Thani, kwamen we dan eindelijk aan in Koh Samui. Daar vonden we een leuk hostel en aten we met z'n allen op de local local markt. Alles word hier vers voor je neus gekookt of gebarbequed. Het is onwijs lekker en spot goedkoop! Volgens de lonely planet is Koh Samui the place to be wat uitgaan betreft. Dat blijkt inderdaad als we door de uitgaansstraatjes lopen. Hier heb je voor ieder wat wils. Zo ook voor ons! Nederland moest spelen dus we doken met onze oranje shirts gezellig de pub in! Na een spannende wedstrijd was het inmiddels 7 uur s'ochtends en besloten we na een overheerlijke tosti van de 7-eleven maar te gaan slapen.

We beginnen de dag met een overheerlijke bodymassage! Dat hebben we wel verdient, al zeg ik her zelf! Daar lagen we dan 'Madam can you please take your top off'. Maar natuurlijk mevrouw dat doen we gewoon ff in een volle zaak. Ze begonnen ons te masseren en we voelden ons totaal niet op ons gemak. We hadden echt het gevoel dat we in de verkeerde zaak waren beland en er een happy ending op ons stond te wachten. Maar gelukkig was dat niet het geval. Het is blijkbaar normaal hier.

De volgende dag vertrokken we fris en fruitig naar het volgende eiland, Koh Tao. We sliepen in houten bungalows op het strand. Dat betekend rollend naar huis na een avondje stappen in de populaire Lotusbar. Nee helaas, drinken zat er voor mij niet in want ik zou de volgende dag gaan duiken. Helaas viel het duiken een beetje tegen. De duikinstructeur daarentegen niet. Soms liep me snorkel spontaan vol met water en besefte ik dat ik me dus duidelijk niet bezig hield met de vissen om me heen. Mijn concentratie was ver te vinden maar met m'n ademhaling ging alles goed. Blijkbaar omdat ik er niet over na dacht. Na twee duiken was het hoog tijd om nog even wat slaap in te halen voordat we vertrekken.

Op naar de aller aller allerlaatste bestemming, Koh Phangan.
Na een paar dagen aan het zwembad te hebben gelegen waren onze batterijen weer opgeladen voor de jungleparty. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachtten. Is het klein of groot? Zijn er alleen locals of ook toeristen? We zien zien het wel. Eenmaal daar aangekomen was ik echt verbaast. Het was een gigantisch groot feest met alles erop en eraan. Tegen de einde van de avond begon het te stort regenen en leek het niet meer te stoppen. Kortom, een feest met een spetterend einde!

De dag erna was de fullmoonparty. We kochten fluoriserende kleding en verf en ik besloot me door de meiden te laten onder kliederen. Helaas zat het prachtige bloemen kunstwerk maar voor korte duur. Na een flinke regenbui zagen onze armen eruit als sleeves met verlepte bloemen. Eenmaal aangekomen op de fullmoonparty keken we onze ogen uit. Het was nog extremer dan twee jaar geleden. Mensen met open wonden, mensen die knock out op de grond lagen, mensen die seks hadden midden op het strand en mensen die alles onder stonden te kotsen/pissen. A fijn één ding was overduidelijk, er was een overvloed aan buckets met alcohol. Oké, zo wil ik er dus duidelijk niet bijlopen aan het einde van deze avond. Laten we beginnen met één bucket. 'Hey where did you buy your bucket' zegt een nogal vreemde jongen tegen mij terwijl hij met zijn vinger naar m'n bucket wijst. Terwijl ik naar rechts kijk besef ik dat er iets niet klopt. Waarom vraagt hij dat terwijl er honderden bucketbarretjes om hem heen staan? Ik vermoedde dat hij iets in m'n bucket had gegooid en besloot het niet op te drinken. Dan maar een nieuwe. Op het strand zorgen de dansplaten ervoor dat iedereen om ons heen als een idioot staat te swingen. We besluiten toch maar wat meer buckets te halen om met de enorme mensenmassa mee te swingen. Na wat hilarische fotomomentjes in onze charmante outfits was het hoog tijd om terug naar het hostel te gaan. Tijdens de wilde tuk tuk rit naar ons hostel zien we een jongen keihard onderuit gaan op de scooter. Hij zat van top tot teen onder het bloed en werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Tsja dan moet je maar niet gaan rijden als je dronken bent. Voor ons was het in ieder geval weer een avontuur voor in de boeken!

  • 15 Juli 2014 - 21:08

    Jacq:

    Terwijl ik nu dit verslag leest met weer pret oogjes, en een big smile op mijn gezicht

  • 15 Juli 2014 - 21:12

    Jacq:

    Er ging even wat verkeerd zal wel door de zenuwen komen haha maar je zit nu in het vliegtuig naar huis!! Ik kan niet wachten om nog meer verhalen van je te horen. Tot morgen xxx

  • 15 Juli 2014 - 21:57

    Anneke:

    Wat mooi weer Laura ik zie het gewoon voor me ook de foto,s van 2 jaar geleden helpen daar aan mee he!!nou lieverd wij zien je nou heel gauw ik kan niet wachten doei dikke kus van je Opa en Oma xxxxx

  • 16 Juli 2014 - 13:45

    Nellie Van Der Starre-de Waal:

    Lieve Laura en vrienden,

    Wat een feest moet dit allemaal zijn geweest.
    Heerlijkom te lezen, en voor jullie om jong te zijn en dit allemaal mee te maken.
    Wat een avontuur is dit geweest.
    Kom nu maar weer veilig naar huis.
    Je wordt erg gemist.

    Veel liefs van Wim en Nellie xxxx

  • 16 Juli 2014 - 16:54

    Corina:

    Ik heb je verhaal gelezen, naar ik heb je het vandaag ook in levende lijven allemaal gehoort, ben blij dat je weer thuis bent lieverd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 1659
Totaal aantal bezoekers 12560

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: