Thailand - First days - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Thailand - First days - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Thailand - First days

Door: laurahoogenboom1

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Juli 2012 | Thailand, The Walled City

Sawadeeka!

Hier een berichtje vanuit Thailand! Het is hier echt geweldig! De eerste twee dagen zijn echt voorbij gevlogen! We hebben al zoveel gedaan!

Laat ik bij het begin beginnen. Na een langdurige vlucht en een stopover in Peking zijn we zaterdagavond om 23.40 uur geland in Bangkok! Toen we eenmaal in het hotel aankwamen, hadden we tot onze verbazing nog genoeg energie over om de buurt te verkennen. We hebben de eerste, beste tuk tuk gepakt naar Khoa San Road! Het hart van Bangkok! Ik keek echt m'n ogen uit! Niet alleen naar de ratten en de kakkerlakken die ik voorbij zag komen, maar ook naar alle etenskraampjes met insecten, pancakes, fruit, en niet te vergeten de o zo leuke kledingkraampjes! 100 baht voor een shirtje, omgerekend nog geen 3 euro!

De volgende dag hebben we een tuk tuk geregeld die ons alle hoogtepunten van Bangkok zou laten zien! Zo hebben we diverse tempels bezocht en zijn we naar het grote shoppingcenter MBK geweest! Toen we uitgeshopt waren, hebben we een heerlijke maaltijd genuttigd in China town. Sanne wist een heel leuk vis restaurantje te vinden. Vervolgens hebben we de dag afgesloten met een overheerlijke voetenmassage, wat cocktails en een waterpijp.

De volgende dag zijn we naar Chiang Mai gevlogen. Helaas niet zonder tegenslagen, de taxi chauffeur bracht ons naar het verkeerde vliegveld! Met als gevolg dat ik tijdens de wilde rit kotsend achterin de auto zat! A fijn, de haast had geen zin meer. Het vliegtuig was al de lucht in! Na een heftige discussie met de taxichauffeur over de kosten en de enorme vertraging,  zijn we die middag gelukkig toch nog naar Chiang Mai gevlogen. Deze vlucht hebben we te danken aan Sanne's acteerwerk, met haar dikke krokodillentranen en pruillipje!

We zitten inmiddels in Chiang Mai, ten noorden van Bangkok, in een goedkoop hostel voor nog geen 3 euro p.p.p.n. Het is hier een wereld van verschil vergeleken met Bangkok. Het leven op straat, de armoede, het eten en de mensen. De mensen hier onderscheiden zich van de mensen in Bangkok. Het nachtleven is bruisend en ook hier leeft het 24 uur per dag. We hebben de stapavond/nacht afgesloten op het dakterras van guesthouse Julie's. Lekker relaxen op de loungebanken. Je kon me opvegen na die buckets met alcohol!

De dag erna hebben we het dan ook lekker rustig aan gedaan! We hebben heerlijk genoten van een Thaise massage en doken vroeg ons mandje in om ons op te laden voor de volgende dag!

Ik heb het nu al ontzettend naar mn zin en ben er nog maar net, ben benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat.

Liefs!

• 17 Juli 2012 - 13:28

C&C En Lien:

Ahhh lauwie, stiekem hier een berichtje van ons. Wat super leuk geschreven en we missen je hier hoor!
    Stuur wat zon deze kant op.. We wachten met smart op je nieuwe verhaaltje!

• 17 Juli 2012 - 14:00

Harry Jacobs:

Meiden....GEWELDIG dat jullie zo enorm genieten.
    Nu zie je ook werkelijk de andere kant van onze planeet Aarde.
    Ook in ken Thailand. Heel erge leuke mensen die ALLE moeite doen om de toerist het naar de zin te maken.
    Maar ook een goeie les om te leren dat wij WESTERLINGEN alles hebben wat wij begeren.
    Daar is het verschil tussen rijk en arm zeer herkenbaar.
    Mochten jullie tijd en geld hebben bezoek dan ook de Bridge over the River Kway.
    Daar heeft zich tijdens de 2e wereldoorlog zeer veel afgespeeld.
    Pak daar de trein en bezoek-als jullie willen-ook de oorlogsgraven daar.
    Zeer indrukwekkend.
    Ook het museum daar is een bezoek meer dan waard.
    Een tocht met een klong-waterspeedboot-is heel gaaf.
    Deze brenht jullie naar de allermooiste plekken in Bangkok.
    Geniet ervan!!
    Harry

• 17 Juli 2012 - 14:12

Jakkie:

Hey lieverd, zo te lezen hebben jullie het super daar zo, wat heb je al een hoop gedaan in die paar daagjes, en je bent er nog zo lang haha dat wordt heel veel vertellen thuis.. maar fijn hoor! we blijven je volgen en ( skype) dan ben je er toch even bij hihi .
    dikke kus je ma xx

• 17 Juli 2012 - 15:07

Corina:

Hoi lieverd,wat fijn om te lezen dat je het nu al zo naar je zin heeft,ik krijg al kippenvel bij het lezen van al dat ongedierte,maar dat is normaal daar haha.
    Geniet ervan en we blijven je natuurlijk volgen dikke x van ons...love you

• 17 Juli 2012 - 18:59

Priscilla & Joëlla:

Lieve schat! Super om te lezen dat je/jullie het zo leuk hebben! Ondanks de tegenslag met de taxi en het gedoe met het vliegveld etc toch blijven lachen en doorgaan! Ik hou je blogs in de gaten hoor! Kijk je goed uit en pas je goed op jezelf?! Als je weer in NL ben (over een aantal weken:P) Dan komen we gauw langs om al je verhalen te horen en je fotos te bekijken :-) Ga maar lekker genieten van al het moois wat je ziet! Het zal best een super mooie ervaring zijn! Nou love you he! Dikke kus xxx

• 17 Juli 2012 - 19:34

Pa:

Hee Lauwie, beetje rustig aan,he. Je moet nog een paar weken,hahaha.
    Straks kom je versleten terug. Leuk om je verslag te lezen en fijn dat je het goed naar je zin hebt. Laf joe !! XXX
    Doe de meiden de groetjes.

• 18 Juli 2012 - 14:56

Sanne (zusje Laura) :

Ik heb maar even bij me naam gezet (zusje laura) want ik krijg van iedereen de vraag waarom ik niet in thailand zit.. hahaha :P Maar ik hoor alweer dat je dalijk met een extra koffer naar huis komt of niet.. :p Klinkt echt hartstikke leuk allemaal! En het word allemaal nog veel leuker denk ik!

Veel plezier nog! Love youu..

• 18 Juli 2012 - 19:14

Sylvia&jan:

Hoi Laura, leuk om jouw kant van het verhaal te horen. Toch leuk hè zo'n eigen weblog Kunnen we jou ook volgen. Wat krokodillentranen allemaal niet teweeg brengen. Hihi. Die toneellessen van het hofplein theater brengt af en toe zijn geld op. Groetjes en veel plezier.

• 22 Juli 2012 - 11:37

Anneke:

He lieverds ik wil jullie een een groet sturen en vertellen!!! wij hebben mooi weer!!!!!!!!! wij hopen dat julie het heel mooi hebben en ons dalijk laten zien waar jullie zijn geweest als je terug bent doei voor jullie allemaal maar special voor mijn lieve kleindochterxxxx

• 24 Juli 2012 - 03:00

Harry Jacobs:

Hoi meiden!
    Hebben jullie geen reisverslag meer?
    Wij allen zitten met spanning te wachten.
    Maak veel plezier maar laat wat horen!!
    Ab en Harry.

• 24 Juli 2012 - 11:39

Jakkie:

Hoi Har ze hebben te druk met alles haha, ik heb even met laura contact gehad, maar ze willen van iedere min gebruik maken, tis daar zo mooi zei ze!! maar die meiden hebben het ook.. misschien kan je daar op kijken sannerosalie.waarbenje.nu en priscillakooiuman.waarbenjij.nu groetjes jakkie