Thailand/Laos - Love it! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Thailand/Laos - Love it! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Thailand/Laos - Love it!

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Juli 2012 | Laos, Luang Prabang

Lieve volgers,

We zijn inmiddels al een paar dagen verder en ik heb weer bijzonder veel mooie dingen meegemaakt de afgelopen dagen. We zijn elke dag op pad om zoveel mogelijk te zien, dus een vakantie kan je het niet echt noemen, want aan rust komen we bijna niet. Zoals kev altijd zegt als de wekker gaat, ' lau dit is toch geen vakantie, dit is godverdomme bootcamp!' Het is dus best slopend die dagen, maar het is de moeite waard. 

De laatste dag in Chiang Mai hebben we olifant gereden. Leuk dachten wij! Maar nee, echt leuk kon ik het niet noemen, het was eerder zielig. De olifanten zaten vastgeketend aan kettingen en zagen er slecht uit. Maar ja, het blijft een toeristentrekker, waar de bevolking centen mee verdient. Een stuk verderop gingen we raften op de wilde rivier. Dat was echt geweldig! We kregen van te voren te horen hoe we moesten raften. Nou dat werd natuurlijk helemaal niks met ons. Dolle pret op die rivier. 'okay girls, to the left' en ja hoor de eerste lag al in de rivier. Na een powernap van een uurtje zijn we nog even de kroeg in gedoken. Was niet echt een strak plan gezien het feit dat we s' ochtends om 9 uur vertrokken richting Laos, een reis van +/- 3 dagen. De dag kon niet beter beginnen, we stappen de bus nog niet in of hadden al ruzie met een of andere Tuthola die beweerde dat Sanne haar tasje had gestolen. Yeah right! Sanne had haar tasje gevonden en vroeg netjes aan mensen in het hostel van wie het tasje was, maar leg dat maar eens uit aan zo'n hysterisch mokkel. De buschauffeur gaf Sanne twee keuzes, of ze moest de bus verlaten en het buiten uitvechten, of ze betaalde het 'gestolen' bedrag wat in het tasje zat. We wilden zo snel mogelijk weg, dus hadden maar 1 optie en dat was het bedrag betalen. Ach kon er ook nog wel bij!

Toen we eenmaal in Chiang Kong (grens van Laos) aankwamen, hebben we ons uitgebreid laten masseren. Dit keer kozen we voor de oliemassage. Wat een leven hier zeg, tot nu toe bijna elke dag een massage gehad. Het kost hier echt geen drol!

De volgende dag moesten we met de slowboat naar Pak Beng (tussenstop). Hier moesten we overnachten om de volgende dag verder te kunnen varen met de slowboat. We hadden echt een prachtig uitzicht vanuit onze slaapkamer. Voor zo'n uitzicht betaal je normaal gesproken +/- 300 euro. Hier betaal je 2 euro per nacht. 

De laatste dag met de slowboat naar Luang Prabang was goed uit te houden. We konden dit keer languit in het zonnetje liggen. 

Toen we eenmaal waren aangekomen in Luang Prabang, gingen we met 4 Spaanjaarden en een Duits meisje op zoek naar een hostel/guesthouse. Niet echt makkelijk met zo'n grote groep kan ik je vertellen. Maar we kregen het voor elkaar! We zaten naast een super mooie en gezellige  loungebar (Utopia), met uitzicht op de Mekong rivier. Geweldig toch? Klokslag 11 uur gaat alles dicht in Luang Prabang. Alleen de bowlingbaan is nog open tot 4 uur. We waren nog lang niet uit gefeest, dus we stapten met de hele massa in tuk tuks om richting de bowlingbaan te rijden. Iedereen had hem behoorlijk zitten, dus van bowlen kwam er niet echt wat van! De ballen slingerde alle kanten op, behalve de goeie! 

De volgende dag zijn we met de tuk tuk naar een waterval gebracht. Om bij de waterval te komen moesten we met een bootje naar de overkant van de rivier, waar allemaal olifanten stonden. We kochten wat fruit om aan de olifanten te geven. Geweldig om te zien hoe blij die olifanten op je af komen rennen. Verderop in het regenwoud was de waterval te zien. De waterval was werkelijk prachtig! Het water was super helder en heerlijk om in te zwemmen. Na een duik te hebben genomen, zijn we op de fiets gestapt en de achterbuurt van Luang Prabang in gereden. Echt bizar hoe sommige mensen hier leven. Wat een armoede. Midden op straat zie je gigantisch veel honden, kippen, geiten, koeien en buffalo's. 
Fietsende weg kwamen we langs een tempel. Een tempel bovenop een berg met uitzicht over Laos. Ach het waren maar 500 treden om boven te komen, dus waarom ook niet? Valt best mee toch in die hitte? Ach het was de moeite waard. Bovenaan de tempel stond een vrouw met tientallen vogeltjes. De vogeltjes zaten opgesloten in een klein mandje van riet. Je kon de vogeltjes kopen om ze vervolgens vrij te laten op de top van de tempel. Dat schijnt geluk te brengen. Nou wel of geen geluk, ik kon het niet over m'n hart verkrijgen die lieve schattige vogeltjes te laten staan en heb er dus een aantal vrij gelaten. Die arme vogeltjes. Weer een goede daad verricht toch? En als ik er in moet geloven, brengen ze me nog geluk ook. Na deze actieve dag, vond ik het wel weer tijd voor een voetenmassage. Kon er niet echt van genieten want pieste haast in m'n broek van het lachen. Kev rende hysterisch door de zaak heen, want er sprong een insect op hem! Ze moeten die arme jongen altijd hebben. Niet alleen Kev wordt hysterisch na het zien van grote insecten. Pris stapt de tuk tuk uit en staat bijna op een vogelspin. Je had haar gezicht moeten zien. Vervolgens hebben we de avond met z'n allen afgesloten in de Utopia bar.

De dag erna bracht de tuk tuk ons naar een grotere waterval. Toen we die eenmaal zagen, vielen de andere watervallen in het niet. Ik ben niet gauw sprakeloos zoals de meeste van jullie wel weten, maar op dat moment was ik stil. Het leek wel een sprookje, zo mooi! 
Ook zijn we naar een berenopvang geweest. De beren die daar zitten zijn door een organisatie onderschept. Deze beren zouden worden verhandeld voor hun berenvacht. 
We hebben een donatie gedaan en zijn vervolgens naar ons hostel gereden, waar een busje op ons stond te wachten om richting Vang Vieng te rijden. Een reis door de bergen van +/- 5 uur. 

Inmiddels zijn we in Vang Vieng. The place to be for the party animals! Toen ik hier net was aangekomen, viel het me op dat bijna iedereen wel iets mankeerde, de een had een dikke voet, de ander had een dikke enkel een gebroken arm etc. Ik zie het alweer helemaal voor me dat ik er dalijk ook zo bij loop. Maar tot nu toe heb ik gelukkig alleen nog maar wat blauwe plekken en schrammen. Ook niet gek met al die modder aan de waterkant, je gaat zo onderuit. Overdag is iedereen hier zo brak als het maar zijn kan. Rond een uur of 4 stormt iedereen naar de rivier om te tuben. Je gaat met een band de 12 km lange rivier op. Een rivier met allemaal barretjes, waar locals klaar staan om je tijdens het tuben met een touw naar binnen te slepen. Als je binnen bent getakeld, krijg je een armbandje en een shotje. Je kan je wel voorstellen hoe sommige mensen er dus bij lopen na een paar kilometer. Echt elke bar is verschillend. De ene is nog gekker dan de andere. Zo heb je barretjes met glijbanen, kabelbanen, drankspelletjes, bodypaint, lachgas en nog veel meer. Genoeg te beleven dus. De afgelopen dagen hebben we heel de dag regen gehad maar de regen kan de pret niet bederven. Sterker nog, de sfeer is geweldig. Iedereen staat te dansen in de regen en zit van top tot teen onder de modder. Het maakt allemaal niet meer uit hoe je eruit ziet. S'avonds eindigen we meestal in de bucketbar of we nemen nog een afzakkertje in ons guesthouse.

Anyway, we hebben het dus super naar ons zin met z'n allen en genieten van alles om ons heen! 

Nog bedankt voor alle lieve reacties op m'n vorige blog. Het is erg leuk om jullie reacties te lezen!

Liefs xxx

  • 26 Juli 2012 - 10:26

    Susila Sabajo:

    Hey lieve lauieee!!!

    super leuk je verhaal. en ik ben blij dat je het helemaal naar je zin hebt daar.
    geniet ervan!

    we missen je kusss.
    Susila

  • 26 Juli 2012 - 10:45

    Harry Jacobs:

    Hallo ZUIPSCHUITEN!!
    Wat een pracht verhaal weer. Geweldig dat jullie je zo amuseren.
    Ik vroeg me al af waarom horen we niks van jullie. De rede is mij nu bekend.
    Wat een compleet andere wereld daar he? Straatarme bevolking en iedereen lacht!!
    En net wat je schreef. Het kost geen drol!! Bovendien zeer gaaf dat je donaties geeft voor de dieren daar.
    Het vogeltjes verhaal komt mij ook bekend voor. Maar of het geluk brengt....voorlopig zit je uitstekend in je vel.

    Toen ik in 1980 (!) voor het eerst naar azie ging viel mijn bek open.
    Alles chaotisch voor ons Westerlingen. Maar dat hebben jullie ook ervaren. Je voelt je meteen thuis. Een gevoel wat je niet kunt verklaren. Dat moet je meemaken.
    En die insecten....erg he? Maar OOK dat went. Neem voor oma een vogelspin mee,leuk voor in haar tuin.

    Wat jullie alcoholgebruik betreft...hier hebben we altijd nog het Bouman hulpcentrum.
    Jullie hebben wat dat betreft,mijn bloedgroep.
    Het is de pest in andermans lichaam...

    Meiden en Kev,geniet nog maar volop. Twijfel er ook geen moment aan.

    Wat dacht je wat....hier is het AL 5 dagen volop zomer.We schrokken van die ster - zon - die opeens scheen.
    ZALIG!!

    Nogmaals,veel plezier verder en we kijken uit naar het volgende reisverslag.
    Oergezellig om te lezen.

    Groeten Ab en Harry - Capelle aan den IJssel.

  • 26 Juli 2012 - 10:50

    Jakkie:

    Hoi lieverd, wat een verhaal zeg! dat is zo leuk voor ons om dat te lezen, wat hebben jullie het leuk!! zoiets heb je moeder nog nooit meegemaakt hoor! geniet er maar van want het is zo voorbij. Hier gaat alles goed, wel heel stil zonder jou haha, en we missen je natuurlijk.. heel veel lol en plezier nog blijf wel uitkijken he! Dikke kus je Mam xx

  • 26 Juli 2012 - 14:00

    Anja Schouten:

    Hoi Laura, helemaal leuk om dit reisverslag te lezen, en wat heb je het naar je zin!!

  • 26 Juli 2012 - 21:17

    Priscilla & Joëlla:

    Hoi lieve schat! Wat super om je blogs elke keer te lezen en je te kunnen volgen al die dagen! Ben zo blij dat je het zo leuk heb! En ik snap indd dat het heel erg is om zo die diertjes te moeten zien, majah :( Zo zie je maar hoe goed jou hartje is dat je tenminste probeert om je steentje bij te dragen daar met die vogeltjes, je donatie etc... Nu zie je ook eens een andere kant van het leven, ik denk dat dat voor iedereen die zoiets meemaakt echt een eye-opener is, wij zitten hier weleens te klagen dat we het zo slecht hebben maar ergens anders zijn er indd ook mensen die het veeeeeel slechter hebben dan wij :)

    Iedergeval! Ik blijf je blogs lekker volgen, ik zit iedere keer met een big smile te lezen hoe je sommige stukken ook beschrijf hahahaha <3 Lieverd ik wens je nog een hele fijne "bootcamp"(ghaha) En ik hoop je heeeeeeeeeeeel snel weer te zien! I LOVE YOU en een hele dikke knuffel op afstand van je kleine vriendinnetje Joëlla! xxxx

  • 26 Juli 2012 - 22:49

    Papa ....:

    Hee wijffie, leuk om je verslag te lezen. Ik denk dat wij het daar ook wel naar ons zin zouden hebben.
    Lijkt me echt kick daar. Ga zo door , wijffie dikke Xx
    Laf joe xxx


  • 29 Juli 2012 - 16:36

    Clementine En Cor:

    Heyyyyyyyyyyyyyyy Lauwieeeeeeeeeeeeeee lauwela hhahahahah.Je ma is hier geweest en heb je reisverslag onder me favorieten gezet zodat ik ook alles kan lezen.Whaaaaaaa d8 dat je gewoon op vakantie was meis maar had nog nooit van dat packken gehoord.Heb je als je oma bent he.Maar wat moet jij het geweldig hebben en wat een goeie daden heb je vericht prachtig gewoon..Dat betekend ook dat jij er in geloofd en dat het je zal helpen op je pad.Ik geloof daar ook in dus zou echt erg in me geld moeten hebben zou alles weggeven.Jeetje wat leuk om dit zo tevolgen.
    Ik zoek je af en toe even op om tekijken of er nieuws is.Heel veel dikke kussen hugs en kroels.
    Kijk in godsnaam uit, en hoop je snel tezien met je fotos.
    Dag lieverd.
    Groetjes xxxxxx
    Cor en Clementine

  • 31 Juli 2012 - 20:25

    Mark:

    Go ! pie pie !

  • 31 Juli 2012 - 20:27

    Mark:

    Geintje , ik ben zeer benieuwd naar je volgende verslag ! Wil jij mijn gids zijn als ik naar Thailand wil ?

  • 31 Juli 2012 - 22:38

    31 Juli:

    He lieverd hoe gaat tie daar wat zie jij een hoop!!!zelfs Apen vond je het niet eng!!Maar wat een reis!!ik denk dat jij dagen slaapt hahaha nee geniet maar het is zo weer voorbij,Wat moet het jou een goed gevoel geven dat iedereen jou mist haha wij ook hoor Ik vind jullie verhalen heel leuk, ik lees het wel 10 keer maar doe de groeten aan iedereen en nog heel veel plezier dikke kus kus kusxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Augustus 2012 - 22:54

    2-8-2012 Arie:

    wat een leuk verhaal, ik heb het met veel plezier gelezen. je kan altijd nog de reis wereld in.
    veel plezier nog en weer heelhuids thuis Lau,
    groetjes, Arie

  • 04 Augustus 2012 - 20:07

    Corina:

    Ik heb je verslag nog maar een x gelezen,het blijf leuk maar ook zielig,je maakt zoveel mee lieverd,geniet er nog van en we zien je donderdag met je foto's en je mooie verhalen.
    Dikke kus van mij....love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Azië

Thailand, Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2012

Laos/Thailand - Party, party & party!

26 Juli 2012

Thailand/Laos - Love it!

17 Juli 2012

Thailand - First days

13 Juli 2012

There we go!
Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 12569

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: