Laos/Thailand - Party, party & party! - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Laos/Thailand - Party, party & party! - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Laos/Thailand - Party, party & party!

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Augustus 2012 | Thailand, The Walled City

Lieve, trouwe volgers,

Na onze avonturen in Vang Vieng, zijn we met een busje naar Vientiane vertrokken. De hoofdstad van Laos. In Vientiane hebben we niet veel gezien. Priscilla had keelpijn en koorts, Kevin was snotverkouden en Sanne was beroerd en moest steeds  kotsen. We hebben die dag dan ook in bed doorgebracht. Prima timing wat dat betreft, want in Vientiane was er niet heel veel te beleven en we hadden ook nog aardig wat uurtjes slaap in te halen.

De volgende dag voelden we ons weer fris en fruitig en waren we er klaar voor om naar naar het zuiden van Thailand te vliegen. Op het vliegveld was er weer stress. Sanne was vergeten haar pinpas uit de automaat te halen, waardoor haar pasje werd ingeslikt. Gelukkig kon er een monteur komen om haar pasje uit de automaat te halen, maar hij kon er pas half 6 zijn en onze vlucht zou om 6 uur vertrekken. Heel krap dus maar gelukkig hebben we het gered en had Sanne haar pinpas weer terug. Na een vlucht van 2 uur kwamen we aan in Pucket, waar we moesten overnachten omdat de boot naar Koh Phi Phi pas de volgende ochtend zou vertrekken. Eenmaal aangekomen bij ons hostel, raakten  we aan de praat met een hele vriendelijke local. Hij stelde voor om ons gratis naar het centrum van Patong te brengen, omdat hij zag dat we op zoek waren naar een tuk tuk, maar er geen tuk tuk te bekennen was in de buurt. Ik ben wat dat betreft dan weer een beetje schijterig om zomaar bij een vreemde man in de auto te stappen, maar goed, we waren met z'n vieren en het voelde prima. Persoonlijk vond ik het leuk om Pucket een keer gezien te hebben, omdat het voor mij natuurlijk allemaal nieuw was en ik van gekheid niet wist waar ik kijken moest. Het zat vol met dronken toeristen, prostituees, ladyboy's en proppers. Op elke bar stonden naakte vrouwen te dansen en je kon niet normaal over straat lopen of je werd continue overvallen met de vraag of je naar een pingpongshow wilt. Een pingpongshow is een show waarin jonge meisjes de meest bizarre sexuele trucjes laten zien. Wij zijn er zelf niet geweest maar uit verhalen van verschillende jongens blijkt dat het heel bizar is om te zien. Sommige jongens zijn spontaan weglopen van de show.

De volgende dag was het dan eindelijk zover, we vertrokken met een cruiseschip naar het eiland Koh Phi Phi. Het eiland wat ooit zwaar getroffen is door een tsunami. Ongelofelijk, als je het uitzicht ziet vanaf de boot. Een eiland met parelwitte stranden met prachtige palmbomen en een helderblauwe zee. Het duurde niet lang of we lagen languit op het strand. Genietend van de zon en een overheerlijke fruitshake. Elke avond was het feest op het strand. De sfeer was geweldig. Overal lagen loungekussens of hingen er hangmatten waar je lekker kon genieten van een cocktail/waterpijp en overal waar je keek werd gedanst. Bij elke strandtent werd een show gegeven, waaronder ook diverse vuurshows. Voor Sanne is niets eng of gek genoeg dus die ging limbodansen onder een stok die in vuur en vlam stond of sprong van een paal van 20 meter de mensenmassa in, waar je vervolgens wordt opgevangen door mensen die daar stonden te dansen. Niets voor mij die dingen.

De dag erna hebben we een boot gehuurd en zijn we naar monkeybeach en Maya bay gevaren.
Zoals de naam al zegt is monkeybeach een strand vol met apen. Zo trok een brutale aap Priscilla haar bikinibroekje naar beneden toen ze weigerde haar tros bananen te geven. Toen de apen doorhadden dat we meer bananen bij ons hadden, klommen ze op onze boot. Lachen, gieren, brullen dus. Maya bay is een van de mooiste eilanden ter wereld. Op dit eiland is de film 'The Beach' van Leonardo Dicaprio opgenomen. Om er te komen moesten we nog een stuk zwemmen vanaf de boot. Toen ik er in gesprongen was, gooide iemand een stukje brood de zee in. Best eng als je in het water dobbert en er ineens duizenden grote vissen op je af komen zwemmen. Na wat snorkelen liepen we uiteindelijk het eiland op. Ik kan moeilijk verwoorden hoe mooi het daar is, maar dit is echt het mooiste eiland wat ik tot nu toe heb gezien in mijn leven.

De avond eindigde helaas erg vervelend. Ik begon me grieperig te voelen en besloot me bed in te gaan. Een paar uur later kwam Priscilla thuis met het nieuws dat haar tasje was gestolen, waar haar IPhone en andere waardevolle spullen in zaten. Zwaar balen natuurlijk. Slapen werd het dus niet die nacht. De volgende dag hebben we aangifte gedaan en we hopen dat ze het een en ander vergoed krijgt van de verzekering. Des al niet te min hebben we toch nog wat van onze dag gemaakt en zijn we in de avond naar het vieuwpoint van Koh Phi Phi geweest. Het was bovenop een berg, dus we hebben aardig moeten klimmen. Viel me nogal zwaar dat klimmen, na een nachtje doorhalen. Ik merkte dat ik me nog steeds niet goed voelde en heb daarom helaas het laatste strandfeestje op Koh Phi Phi moeten missen.

Het was tijd om naar het eiland Koh Phangan te vertrekken. Het eiland wat bekend staat om de full moon party. Minstens 6000 toeristen trekken massaal naar Koh Phangan voor de full moon party. Je kan je wel voorstellen dat dus alle hostels vol geboekt zaten. Gelukkig hadden wij in Nederland al een hostel geboekt, want zo'n feest mogen we natuurlijk niet missen als we in de buurt zijn. Het hostel was luxer dan we verwacht hadden. We zaten in grote bungalows met een zwembad aan het strand. Het strand waar de full moon party gehouden werd. Dat betekend dus rollend naar huis! Het was wel even wat anders dan we gewend waren de afgelopen weken. De eerste avond was er een poolparty in een hostel vlakbij die van ons. De poolparty was zeer geslaagd totdat Sanne uitgleedt en haar teennagel tot de helft afbrak. We gingen op de scooter naar een clinic om te voorkomen dat het zou gaan ontsteken. Na wat dikke tranen kon ze gelukkig al gauw weer lachen.

De dag erna hebben we scooters gehuurd om zo de mooiste plekjes van Koh Phangan te bekijken. Het wegdek was erg slecht en de wegen waren super stijl, waardoor het niet lang duurde of Priscilla en Sanne gingen onderuit. Gelukkig hebben ze er alleen wat schaafwonden aan over gehouden. De scooter was er erger aan toe. Die was van boven naar beneden van de helling afgegleden. Ze hebben hiervoor helaas een schade van 100 euro moeten betalen. Kon er ook nog wel bij na de schrik. Ach wat dat betreft proberen we altijd te blijven lachen. Je vergeet gelukkig een hoop ellendige dingen weer als je om je heen kijkt en beseft hoe mooi alles is en hoe gelukkig wij eigenlijk wel niet zijn.

De dag van de full moon party was aangebroken. We hadden er allemaal ontzettend veel zin in. We hebben wat potjes fluoriserende verf gekocht en hebben ons zelf van top tot teen onder gekliederd. We zagen er niet uit, maar goed, het kon ons niet gek genoeg! Na wat buckets was het tijd om te gaan. Er waren al bizar veel mensen op het strand. De sfeer was geweldig! Dit was pas echt een goed strandfeest! Je moet je voorstellen dat je na een hele nacht feesten s' ochtends vroeg met duizenden andere mensen naar de zonsopgang staat te kijken. Dat is toch bijzonder? Toen het zonnetje weer begon te branden, ben ik naar m'n bungalow gerold. Ook op de full moon party heb ik weer bizarre dingen om me heen zien gebeuren.  Mensen die ergens op waren geklommen en zich te pletter vielen. Mensen die met hun dronken kop, armen wijd, de glijbaan af gingen terwijl er fakkels aan de zijkant van de glijbaan stonden. Mensen die touwtje springen en vervolgens vallen en het touw raken wat in vuur en vlam stond of onder een brandende stok gingen limbodansen en daarmee hun gezicht of haar verbranden. Overal stonden EHBO posten klaar om mensen te helpen aan hun brandwonden.

Kortom, ik heb een hoop bizarre, bijzondere, mooie, geweldige dingen gezien en meegemaakt de afgelopen tijd en ontzettende veel lieve leuke mensen leren kennen. Helaas zit deze geweldige tijd er voor mij en Priscilla alweer op en start ons leventje weer in Nederland. Ik ben echt heel blij dat ik deze reis heb gemaakt. Ik zou het zo weer doen!

Bedankt Priscilla, Sanne en Kevin, het was een tijd om nooit te vergeten. Ik ga jullie missen!

Liefs xxx

• 08 Augustus 2012 - 19:01

Natasja:

Hee lieverd!

Wat een mooi verhalen en een geweldige ervaring zo te horen!!

Spreek je snel!

Xx en veel liefs Natas

• 09 Augustus 2012 - 20:28

Rodie:

hai meid,

Wat heb je veel mee gemaakt! Klinkt als een hele leuke maar indrukwekkende vakantie die je nooit meer zo mee gaat maken. Echt leuk! Je kan trouwens ook erg leuk schrijven zeg.

Groetjes van Rodie

• 10 Augustus 2012 - 06:59

Harry Jacobs:

Bedankt voor jullie prachtige verhalen!
    Je bent er NU zelf geweest,anders zou het een sprookje zijn geweest.
    WELKOM THUIS!!
    Ab en Harry

• 10 Augustus 2012 - 07:02

Harry Jacobs:

Vraagje...
    Je hebt toch WEL een foto gemaakt???
    LOLOLOLOLOL
    Harry

• 10 Augustus 2012 - 07:16

Laura:

Bedankt allemaal voor jullie lieve, leuke reacties. Erg leuk om te lezen.

@ Harry
    Tuurlijk heb ik foto's gemaakt. Heel veel foto's juist. Als ik alles heb uitgezocht dan zet ik er een aantal op Facebook en op mn reisblog. Liefs.