Eastcoast of Australia - My amazing journey! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu Eastcoast of Australia - My amazing journey! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Laura Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Eastcoast of Australia - My amazing journey!

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 April 2014 | Australië, Rainbow Beach

Oh wat hou ik van Australië! En wat hou ik van reizen. Waar ik ook ben, wat ik ook zie, werkelijk waar alles is geweldig. Soms moet ik mezelf echt even knijpen omdat ik vaak het gevoel heb dat ik droom. Maar nee, ik droom niet meer, ik ben mijn droom echt aan het waarmaken!

Mijn droom gaat verder in Sydney. Terwijl Pris wat vrienden bezocht in Melbourne zijn Danique en ik nog een paar dagen in Sydney gebleven. Ik had lang nog niet alles gezien dus dat kwam goed uit. Als Danique en ik samen zijn gaat het weer compleet mis. Wij als echte levensgenieters pakken een terrasje hier, terrasje daar, gaan met regelmaat uiteten en shoppen. Kortom, iets te veel van het luxe en niet goed voor onze bankrekeningen. Tijd om Sydney weer te verlaten voordat we dalijk blut zijn. We besloten de hop on, hop off bus te boeken naar onze volgende bestemming. Helaas liep onze planning even iets anders dan verwacht. Onze vriendelijke kamergenoot had nogal een wilde nacht, waardoor wij met klapperende oren in bed lagen en niet konden slapen. Met als gevolg dat we de tourbus miste en in onze pyama's over straat zijn gerend om een boete te voorkomen! Gelukkig is het niet voor niets geweest en kon het omgeboekt worden naar de volgende dag. Eerlijk gezegd kwam het ons wel goed uit want nu konden we onze tijd hier afsluiten in één van de mooiste clubs van Sydney, club IVY! Een club met een zwembad en veel verschillende zalen met muziek. Het was super gezellig en inmiddels alweer veel te laat dus we besloten een nachtje door te halen. De bus vertrok namelijk al om 7 uur.

Gesloopt maar voldaan verlieten we het drukke stadsleven en vertrokken we via Port Macquarie naar het chill paradijs van de oostkust, Byron Bay! Het meest oostelijke dorpje waar niemand zich druk maakt over wat andere van je vinden. De sfeer is hier erg ontspannen. Het motto is dan ook 'easy going'. Dreadlocks, piercings, tattooages, kleurrijke kleding, spirituele sieraden en geuren, reggae muziek en niet te vergeten, de magic mushrooms en wiet, zijn dé kenmerken van dit dorpje. Oftewel the place to be voor hippies. Ik ben dan wel geen hippie maar ook ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op Byron Bay.
Maar dat komt misschien ook wel door de surfdudes die er rond lopen.

Ons hostel was super. De slaapkamers bestonden uit houten indianenhutjes. Heerlijke bedden en douches, een groot zwembad, volleybalveld, relax ruimte met pooltafels en er hingen overal hangmatten. Wat wil je nog meer? Wij kunnen ons hier wel vermaken de komende dagen.

Om alvast een beetje in de sfeer te komen bezochten we de hippiemarkt. Onwijs leuke kraampjes, gezellige muziek en lekker eten. Ook hier kon ik me dus weer niet inhouden. Het scheelde niet veel of ik liep als een complete hippie terug naar het hostel.

S'avonds hebben we met wat vrienden uit het hostel gegeten bij Cheeky monkeys. Volgens de lonely planet een bekende bar met goedkoop en lekker eten. En daar is niets van gelogen. Voor nog geen $5 zaten we heerlijk te eten.

De volgende dag besloot ik een real Australian girl uit te hangen en een surfles te nemen. Helaas regende het die dag non-stop en waren de golven erg hoog dus dat beloofde nog wat te worden. Tot mijn verbazing ging het best goed! Na een paar flinke golven stond ik al met beide benen op m'n surfboard! Ik had de smaak dus al snel te pakken en vond het echt super leuk!

De dag erna zijn we naar het veelbesproken en veelbelovende dorpje Nimbin geweest. Dit plaatsje staat bekend als dé drugscity van Australië. De meeste mensen die er wonen leven van het geld wat de drugshandel aan toeristen oplevert. Alle toeristen kopen hier namelijk wiet, spacecake of cookies. Het is hier dan ook de normaalste zaak van de wereld om heel de dag door high te zijn. Het duurde dan ook niet heel lang of een oud vrouwtje kwam naar ons toe om te vragen of we cookies wilde kopen. We keken elkaar aan en besloten het te proberen. Ach, laten we eens een keertje gek doen. Oke, eerst een halve. 'Gatverdamme wat zijn die cookies vies zeg!' Maar goed, het gaat niet om de smaak, maar om het gevoel natuurlijk. Na een uur voelde we er nog steeds niks van. A fijn, een heel koekje verder kregen we een lachkick waarbij de tranen over onze wangen rolden. Het cookie werkte dus wel degelijk.

S'avonds vertrokken we naar onze volgende bestemming, Surfers Paradise. De stad met een typische hoogbouwskyline, oftewel het Miami van Australië. Zoals de naam al zegt is het echt een paradijs voor surfers. Of beter gezegd, een paradijs voor mij. Overal surfdudes met goed gebruinde body's, leuke winkels, sfeervolle barretjes en restaurantjes. Ons hostel zat direct aan het strand dus beter konden we het niet treffen.

Twee dagen later stond de tourbus alweer klaar om naar Brisbane te vertrekken. Eén must-see van Brisbane is het tropische lagoon. Een aangelegd zwemparadijs midden in het centrum. Het uitzicht is echt mooi. Vooral met de skyline op de achtergrond. De laatste dagen in Brisbane lag ik ziek op bed dus heb ik helaas niet veel meer van Brisbane gezien.

Na enkele dagen in bed te hebben gelegen, vertrokken we weer fris en fruitig naar Noosa. Het Saint-Tropez van Australië. Een wat luxere bestemming met dikke villa's, chique appartementen en resorts aan de rivier. Bijna elk huis in Noosa heeft een zwembad, zo ook het huis van Simon, waar we dankzij Katie een week konden verblijven. Super fijn natuurlijk, want op deze manier kunnen we weer een hoop geld besparen. Deze week in Noosa voelde voor ons als een mini vakantie. Het klinkt misschien raar, maar het leven van een backpacker is best chaotisch en druk. Je bent altijd bezig met plannen, reizen, en het ontdekken van een bestemming. Daarnaast kunnen we nooit uitslapen omdat we altijd vroeg moeten uitchecken. Het is dus heerlijk om even een paar dagen te relaxen aan het zwembad, strand of de rivier.

Op de Noosa river zie je veel mensen paddle boarden. Iets wat wij nog nooit hadden gedaan. Tijd om daar maar eens verandering in te brengen. Hup, board huren, insmeren en gaan. Ik vond het echt heerlijk om zo over de rivier te dobberen en Noosa te verkennen.

Een nabij gelegen toeristische attractie is de Australia Zoo. The home of the crocodile hunter, Steve Irwin. Een gigantisch groot en uniek wildlife park met geweldige shows. Dit park is uniek omdat ze naast alle typische Australische dieren ook een tijgertempel hebben. Tot mijn verbazing kon je hier met een tijger of een cheetah op de foto. Dat wilde ik destijds al doen in Thailand maar dat werd afgeraden omdat de tijgers daar gedrogeerd worden. Hier is dat gelukkig niet het geval en was daarom erg enthousiast en zenuwachtig tegelijk. Want hoe bijzonder is het niet om oog in oog te staan met een cheetah? Deze ervaring kan ik weer mooi van mijn try-before-you-die lijst afstrepen.

Helaas is het alweer tijd om iedereen gedag te zeggen en Noosa te verlaten. Morgen gaat onze 3 daagse trip naar Fraser Island beginnen! Fraser Island is het grootste zandstrand ter wereld. Op het eiland staat er een 4x4 op ons te wachten waarmee we het eiland gaan verkennen. S'nachts kamperen we met z'n allen op het strand en met een beetje geluk spotten we nog dingo's ook! Hoe kick is dat?

  • 22 April 2014 - 17:57

    Jacq:

    Ow lieverd wat geniet ik hier weer van, hoe raar het ook klinkt we hebben dagelijks contact maar toch haal ik hier veel meer uit. Wat hebben jullie het toch geweldig, als jij thuis komt zal je het wel heel saai vinden hier haha. Maar meis geniet er nog maar van, ik ben al aan het aftellen want ik mis je enorm... Maar wij kunnen dit saampies haha. Veel liefs je mammie xxx

  • 23 April 2014 - 18:12

    Jose:

    Wauw lauw!!!! Dit is echt weer een geweldig verslag!! Wat een ervaring rijker ben je zeg door dit te hebben meegemaakt. Je zal denk ik wel erg moeten wennen als je weer thuis bent! Geniet er nog maar van! Dikke kus

  • 24 April 2014 - 12:48

    Anneke:

    Geweldig Laura ik heb heerlijk gelachen, zo prachtig !!! en ik had de foto,s al gezien dan kan je er iets bij voorstellen Ja jij maakt echt jou droom waar!!knap !!groetjes van oma en opa xxxxxxxooooo

  • 25 April 2014 - 21:54

    Corina :

    Weer zo leuk om te lezen,wat genieten jullie,ik ga je nu toch wel erg missen hoor maar geniet ervan lieverd.I Love Youxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 12553

Voorgaande reizen:

13 Juli 2012 - 30 November -0001

Azië

01 Januari 2013 - 30 November -0001

Oceanië/Azië

Landen bezocht: